« 懲りずにメジャー観戦。 | Main | 夜中の2時半…。 »

June 16, 2005

サッカーなら、Jリーグのほうが断然上!

IMG_1132
IMG_1139
日本とアメリカ、JリーグとMLS(メジャー・リーグ・サッカー)を比較したら日本のほうが断然上です!何がと問われたら単に雰囲気としか言えないし(ホントは安易に”雰囲気”とは言いたくないが、気の利いた言葉がとっさに浮かばない…)、初めて観た試合なので、この1試合で判断するのは時期尚早なのはわかっていますが、メジャーリーグやマイナーリーグほどの熱気はMLSの試合では感じられませんでした。サッカーに限定すれば、明らかに日本人のほうが目が肥えてますね。日本も捨てたもんじゃないですよ。
水曜日の仕事後は、ワシントンDCにあるRFKスタジアムで、DCユナイテッドとシカゴ・ファイヤーの試合を観てきました。日本国外でサッカー観戦をするのは、2002年に韓国でW杯以来2度目。野球と同じくらいサッカー観戦も好きなので、非常に大きな期待を持って観戦に臨みました。で、先に結果を言うと、4-3でDCの勝ち。サッカーでは稀な点の取り合いだったので、なぜか得した気分を味わいながら帰宅の路につきました。
「ピークを過ぎたヨーロッパの選手たちがアメリカに来てプレーしたりしてるから、アメリカ人はトップレベルではないMLSを結構冷やかな眼で見てる人が多いんだよね。もちろん、みんながそうというわけじゃないけど」(同僚のインターン談)
ということで、例えば日本とホームチームのサポーターの規模を比較した場合、明らかに日本のほうが力の入ったまとまりのある応援をしているし、人数も数えるまでもないくらいに差がありました。ハーフタイムの活用の仕方には違いがあって興味深かったものの、JリーグとMLSを比較した場合、基本的には”Jリーグの勝ち”という判定を下しても間違いではないと思いました(これまた”勝ち”の基準が曖昧なのだが)。やはり言うまでもなく、スポーツというものは、その土壌によって向き不向きがあるようです。
写真・左は試合中の全体図。野球場と兼用のスタジアムなので内野の跡があるのですが、見えるでしょうか?写真・右は、今回の試合のチケットを手配してくれた笠原氏(ワシントン・ナショナルズでインターン中)とルームメイトで僕と入れ替わりでSunsでインターンする三村氏です(左から笠原、水口、三村)。う~ん、僕の顔って意外に小さいですね、ま、顔だけなんですけど…。
さて、明日から我がSunsがホームで4連戦をむかえます。帰国まで5試合残っているのですが、そのうちの4試合が今週末までに消化されます。最後のひと踏ん張り、きちんと役目を果たしつつ、何かプラスαを見出したいと思います。

« 懲りずにメジャー観戦。 | Main | 夜中の2時半…。 »

「from Hagerstown」カテゴリの記事

「日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

Comments

Wow, this paragraph is pleasant, my younger sister is analyzing such things, therefore I am going to let know her.

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very web savvy so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Cheers

It's amazing for me to have a site, which is beneficial designed for my know-how. thanks admin

Your means of telling all in this article is genuinely fastidious, all be able to without difficulty be aware of it, Thanks a lot.

I just like the valuable information you provide to your articles. I'll bookmark your weblog and test once more here frequently. I am reasonably sure I will learn many new stuff right here! Best of luck for the following!

Everyone loves what you guys tend to be up too. This kind of clever work and exposure! Keep up the good works guys I've added you guys to my personal blogroll.

Great article, exactly what I was looking for.

At this time I am ready to do my breakfast, later than having my breakfast coming over again to read other news.

Incredible story there. What happened after? Thanks! blogesaurus.com quest bars

Thank you for every other informative web site. The place else may I am getting that kind of info written in such a perfect means? I've a project that I'm just now running on, and I have been at the look out for such info.

Post a comment

(Not displayed with comment.)

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/77412/4577927

Listed below are links to weblogs that reference サッカーなら、Jリーグのほうが断然上!:

« 懲りずにメジャー観戦。 | Main | 夜中の2時半…。 »

twitter

プロ野球選手のブログ

iTunes